[O1] Wymiana bębnów na tarcze - do tych, co zmieniali

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • almarxx
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Wymiana bębnów na tarcze - do tych, co zmieniali

    Jeśli myślisz, że nić Cię więcej nie zaszkodzi..... odpal youtube :diabelski_usmiech
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BhrM9gHF7-8&feature=player_embedded[/youtube]
  • _buli_
    Drive
    • 2010
    • 88

    #2
    [O1] Wymiana bębnów na tarcze - do tych, co zmieniali

    Witam, jestem już po swapie, oczywiście graty w dobrym stanie po zrobieniu kilkuset km zaczynają dawać o sobie znać ( zapieczone cylinderki ) ale mam jedno pytanie , czy wymieniliście również pompę hamulcową ?

    Komentarz

    • misiek^wro
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8321

      #3
      _buli_, nie, powiem wiecej, w swoim starym AGRze zapakowalem kpl hebel z O1RS i pompa nie stekala

      Zmienic tylko nalezy kodowanie pompy + czujnika G60.

      Tutaj cosik wiecej informacji :



      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


      Komentarz

      • _buli_
        Drive
        • 2010
        • 88

        #4
        Łooo Panie

        Toż to czarna magia !

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Po zmianie tylnych hebli na tarcze nic nie musisz zmieniać.Pompie hamulcowej nie robi różnicy,czy rozpiera cylinderki,czy zaciski.Pompy mają taką samą średnicę tłoka,różnią się tylko szczegółami.
          gdyby zamarzyło Ci się kiedyś zmienić przód na 288/312,wtedy trzeba poczynić pewne zmiany w sterowniku ABS-u.
          Teraz tylko dobrze musisz odpowietrzyć hamulce i jeździc.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • _buli_
            Drive
            • 2010
            • 88

            #6
            JanuszSz,

            Jak się okazało, średnica tłoczka zacisku to 41 mm. Czy pomimo wszystko nie trzeba zmieniać kodowania pompy ?

            Komentarz

            • JanuszSz
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 2835
              • Superb II combi (3T5)

              #7
              Zamieszczone przez _buli_
              JanuszSz,

              Jak się okazało, średnica tłoczka zacisku to 41 mm. Czy pomimo wszystko nie trzeba zmieniać kodowania pompy ?
              Nie potrzeba.Sam to przerabiałem. :idea:
              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

              Komentarz

              • chrzan84
                Classic
                • 2011
                • 10

                #8
                zmieniasz i tyle.

                zamienilem bebny na tacze z golfa. Efekt rewelacyjny. wymieniasz tylko bebny na tarcze i smigasz. no i dobre opony. bezpieczenstwo jest cool

                [ Dodano: Pon 11 Lip, 11 23:24 ]
                wymienilem cala belke

                Komentarz

                • _buli_
                  Drive
                  • 2010
                  • 88

                  #9
                  JanuszSz,

                  Widzę że jesteś ekspertem Powiedz mi, czy odpowietrzałeś pompę VAGiem ?

                  Komentarz

                  • guajava
                    Rider
                    • 2010
                    • 343

                    #10
                    ile wynosi taka zabawa? +/- oczywiście.


                    oprócz belki coś innego potrzeba (wiadomo klocki , tarcze...)?
                    "Łapię chwile ulotne jak ulotka ,ulotne chwile łapię jak fotka..."

                    Komentarz

                    • _buli_
                      Drive
                      • 2010
                      • 88

                      #11
                      guajava,

                      Belkę można wyciągnąć za 300 zł, ważne by była kpl , czyli z linkami, przewodami. Najlepiej z auta które niedawno uległo wypadkowi. Wówczas masz świeże i jeżdżone klamoty. Przekładka z płynem 100 zł.

                      U mnie był problem z odwietrznikiem oraz zapiekającym się tłoczkiem. Czy jest poprawa ? Wypowiem się za tydzień

                      Komentarz

                      • guajava
                        Rider
                        • 2010
                        • 343

                        #12
                        _buli_ dzięki za info


                        pierw zrobię na przodzie 288 i bd kombinował tyłem :diabelski_usmiech


                        Zamieszczone przez _buli_
                        guajavaPrzekładka z płynem 100 zł.
                        sam robiłeś czy mechanior?:P
                        "Łapię chwile ulotne jak ulotka ,ulotne chwile łapię jak fotka..."

                        Komentarz

                        • _buli_
                          Drive
                          • 2010
                          • 88

                          #13
                          sam robiłeś czy mechanior?:P[/quote]

                          Kolega mechanik

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Zamieszczone przez _buli_
                            Powiedz mi, czy odpowietrzałeś pompę VAGiem ?
                            Rozumiem,że chodzi Ci o odpowietrzenie pompy ABS-u?
                            Przy wymianie belki nie ma raczej takiej potrzeby,bo zapowietrzsz tylko końcowy odcinek tylnych przewodów hamulcowych i odpowietrzasz klasycznie czyli: pompuj-trzymaj ,lub za pomocą urządzenia podciśnieniowego,które przeciąga płyn od zbiorniczka do odpowietrzników i nie pozwoli zapowietrzyć pompy ABS-u.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • chrzan84
                              Classic
                              • 2011
                              • 10

                              #15
                              za belke nowe tarcze, klocki, montaz dalem 460 zl. robil mechanik wiec malo w tym temacie pomoge. tez mialem problem z zapiekaniem ale okazalo sie ze to linki od recznego wymiana i smiga.

                              Komentarz

                              • dp2
                                Drive
                                • 2010
                                • 69
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Kupiłem kompletną belkę od Leona do swojej O1. Mechanik zrobił podmiankę, założył nowe tarcze i klocki bo 1. stare miały rant, 2. stare były stare Nie powiem ile zapłaciłem za całość (sama belka wyszła mnie 300) bo wymieniałem jeszcze komplet amorków i inne rzeczy a mechanik zaufany, ma zniżki na części i byle czego nie montuje.
                                Różnica jest i to na plus - wcześniej na bębnach zdarzało się że czuć było "pulsowanie" - pomagało przegonienie i ostry hamulec. Z tego co wyczytałem na forum to w O1 bębnowe hamulce tak mają.

                                Aha, mechanik kończył przy mnie operację: montował linki od ręcznego i zalewał płynem hamulcowym i odpowietrzał układ - nie zmieniał kodowania w pompie.

                                Komentarz

                                Pracuję...